Lördagscykling

20131221-211953.jpg
Fint distanspass idag ihop med Pelle och Carina.
Det var inte så lockande väder med regn och blåst så vi sköt på passet ett par timmar tills det värsta regnet lagt sig. Men med Pelle och Carina blir träningen av, deras disciplin är grym. ”Det är alltid skönt efteråt”, som Pelle sa.
Vi gnetade på i jämn fart i den hårda vinden. Jag fick bita ihop när det blåste som mest men överlag hade jag en bra känsla i benen, blev dock lite väl varm. Som tur var hade jag High5 Zero i flaskan och fick lätt i mig både vätska och mineraler.

STRAVA segmentet ser ni här
Kul runda genom Os, Möcklehult, runt sjön Rymmen till Rydaholm som avslutades med Getaryggarna. Minimalt med trafik och böljande landskap.

Keith, som är på benen igen tog en paus från köksskruvande, och mötte upp oss i Bor för gofika och cykelsnack.

Pelle skickade med oss material att göra en ”kompislapp” av. Alltså en förlängning av min bakskärm som gör att de som ligger bakom slipper stänk från mitt bakhjul.

Ikväll har jag bakat frallor (äntligen har vi hemmabakt bröd i huset igen) och Keith har skruvat.
Köket blir nog klart snart men vi får klämma in lite julfirande emellan.

Lämna en kommentar